Accent Avondschool in actie voor Palermo

Op 29 maart hebben 4 studenten van de Hogeschool Rotterdam die stage lopen op Accent Avondschool samen met medestudenten een project opgestart in Palermo een stad in Zuid Italië.

Het doel van dit project is om iets te betekenen voor de duizenden bootvluchtelingen die o.a. in Palermo worden opgevangen.

Tijdens ons bezoek in Palermo hebben wij de organisatie Astalli bezocht. Astalli bestaat uit vrijwilligers, die zichzelf inzet voor vluchtelingen vanuit Afrika. Deze mensen  hebben geen bezittingen en zijn dankbaar met de kleinste dingen.

De leraren en cursisten van Accent Avondschool zijn spontaan een actie gestart om dit mooie project te ondersteunen en de vluchtelingen te helpen. Het is het  gelukt om samen met de studenten €780,- op te halen. Dit bedrag is daar gebruikt  om etenswaar, kleren en schoenen te kopen en af te geven bij Astalli. Het restant is gebruikt om pakketten te maken voor de daklozen.

Een klein gebaar zoals het geven van een fles water, kleren of producten die wij vanzelfsprekend zien zijn voor hen heel waardevol.

La mia terra è dove poggio i miei piedi - Mijn land is waar ik mijn voeten zet.

We zijn als Accent Avondschool heel trots om samen met de cursisten deze actie te hebben gestart en trots op het resultaat!!

Klik op een afbeelding om deze vergroot weer te geven

Algemeen |
14-04-2019 |