Nieuwe cursussen op Capelle

Accent Avondschool Capelle biedt per september cursussen aan voor wie moeite heeft met lezen, schrijven, rekenen en/of digitale handelingen

Vanaf september 2023 start er in Capelle aan den IJssel op maandagavond een cursus voor mensen die moeite hebben met lezen, schrijven, rekenen en/of digitale handelingen. Accent Avondschool heeft dit aanbod ontwikkeld in samenwerking met Digi-Taalhuis aan den IJssel en de bibliotheek. Het doel is mensen activeren, bij elkaar brengen en hen helpen om goed zelf te kunnen meedoen in de samenleving.

Wie niet goed kan lezen, schrijven of rekenen heeft daar last van, op het werk en in het dagelijks leven. Meedoen in de samenleving lukt dan niet (helemaal), wat meer problemen kan geven. Op de Accent Avondschool kun je in ontspannen en veilige sfeer beter leren lezen, schrijven, rekenen en leren digitale handelingen uit te voeren.

Het aanbod: Nederlands, geldzaken regelen, omgaan met media, zelfzorg
De cursussen helpen mensen om goed zelf te kunnen meedoen in de samenleving. Je volgt een cursus in kleine groepen, in makkelijke taal en met veel persoonlijke aandacht. Je kunt bijvoorbeeld leren omgaan met media, geldzaken goed leren regelen of beter leren lezen en schrijven. Verder kan men kiezen voor gezond koken en sport. Zo wordt Voel je goed! aangeboden: twintig lessen waarin je gezonder leert eten en bewegen op heel makkelijke wijze. Er wordt samengewerkt met professionele, getrainde diëtisten.

De school, docenten en lesmateriaal leren kennen
Maandag 3 juli tussen 19:00 en 21:00 uur is er een inschrijfavond.
Je bent van harte welkom bij Accent op Wisselspoor 2 in Schollevaar, Capelle aan den IJssel.

Ben je benieuwd of deze avond iets is voor je neem dan contact met ons op:

09-09-2023 |