Overzicht nieuws

Opening nieuwe locatie Accent Avondschool Capelle

PERSBERICHT

Op dinsdag 12 maart om 20.00 uur opent Accent Avondschool in aanwezigheid van wethouder Marc Wilson haar nieuwe locatie op Wisselspoor 2 in Capelle aan den IJssel. Hiermee gaat een lang gekoesterde droom in vervulling.

Jan van Dijk, lid van de algemene directie van Accent:

Met deze nieuwe, vierde Accent Avondschool bieden we nog meer volwassenen met een (licht) verstandelijke beperking de mogelijkheid om tal van praktische cursussen te volgen en hun zelfredzaamheid te vergroten.

Tevens worden die avond de diploma’s van de cursus maat­schappelijk bewustzijn ‘Stoere Stemmers’ uitgereikt. Deze cursus is ontwikkeld door Stichting STRAS in samenwerking met Accent Avondschool  en Stichting ABRI uit Almere om te leren hoe stemmen in z’n werk gaat. Zo zijn zij beter voorbereid op de aanstaande Provinciale- en Europese verkiezingen.

De nieuwe locatie is tot stand gekomen in samenwerking met de Gemeente Capelle en ASVZ. Op dinsdagavond gaat Accent er onderwijs aanbieden aan volwassenen met een (licht) verstandelijke beperking. Cursisten kunnen kiezen uit een breed aanbod van praktische cursussen gericht op versterking van zelfredzaamheid en verbreding van creatieve vaardigheden. Zo kunnen zij kiezen uit de cursussen Tekenen / Schilderen / Textiel,  MediaWijs, Ritmisch met Djembé's, Gezond koken en Sport en Bewegen. Ook praktisch rekenen en Nederlandse taalvaardigheden zijn in het pakket opgenomen.

De Accent Avondscholen maken onderdeel uit van de scholengroep CVO Accent waar ook 4 scholen voor praktijk­onderwijs en 2 scholen voor voortgezet speciaal onderwijs toe behoren. Met de opening van de nieuwe locatie verzorgt Accent avondonderwijs op vier vestigingen in de Rotterdamse regio. De andere locaties zijn gevestigd in Rotterdam Centrum en Rotterdam Zuid.

04-03-2019 |